Nyheter

11 juni 2026

Föreningar får möjlighet att samla in pant vid CUS

Nu finns en ny möjlighet för föreningar, klubbar, lag och organisationer i Vilhelmina kommun att stärka sin verksamhet – genom pantinsamling vid kommunens centrala uppsamlingsstationer (CUS). Kommunen öppnar upp för att ideella aktörer kan ansöka om att ta hand om den pant som lämnas i särskilda kärl på utvalda platser runt om i kommunen. Uppdraget innebär att föreningen får samla in och behålla pantintäkterna under ett års tid, från 1 september 2026 till 31 augusti 2027.